SEO

9 FABELS EN FEITEN OVER SEO

Zoekmachineoptimalisatie existentie een hot topic. Deze tak van sport zijn immermeer te beweging plusteken er hangt een zekere mysterieuze wolk rondom ie scoren ter Google. Er wezen wijd 200 ranking factoren bekend, niettemin de zoekmachinegigant bestaan noch 100% transparant over de specifieke SEO-factoren binnen kip algoritme. Niet vreemdsoortig dus dat er stoer op los gespeculeerd wordt. Zowel om SEO-experts als onderbrak marketeers plusteken amateurs ter het vriesvak. Tijdvooreensite neemt de belangrijkste fabels plus feiten over SEO inclusief je wegens. Zo kent jou straks watten jij voornamelijk wél en noch moet ageren vanwege je online vindbaarheid doodmoe in krikken.
Fabel: Hoe meer backlinks, hoe beter
Links diegene afstammend persoon van andere websites en die onpasselijk je website verwijzen, wordt zowel waterbron backlinks verwoord. Het aantal backlinks schenken aan hoe populair eentje website existentie en hoe waardevol de content is diegene er doodmoe staat. Backlinks kun jouw daarom was vergeleken met een ‘invloed’ of ‘getuigschrift’. De aanbevelingen dragen bij aan het verhogen van je autoriteit, wat opnieuw schenkkan zorgen snee eentje hogere positie in de organische zoekresultaten van Google.Zijn 100 backlinks reeds vanaf begripsbepaling beter dan 10 stuks? Het antwoord existentie nee. Bij backlinks draait ie overwegend door de kwaliteit plusteken noch zozeer doorheen den kwantiteit. Eén relevante verbinding van een toonaangevende website in jij specialisme zijn meer waard dan een verbinding van eentje website inclusief eentje lage nut. Als eetgelegenheid hecht jouw immers ook meer waarde aan eentje Michelinster dan 10 positieve reviews van foodbloggers. Richt de verwijzende webstek zichzelf ook nog doodop een totaal ander onderwerp? Dan zal den irrelevante link noch veel uitspoken.Kortom: relevantie én den domeinautoriteit van den linkende website wegen zwaarder dan ie veel linksaf die jouw hebt vergaard.Fabel: Oude domeinen scoren steevast hoger

Goed nieuwsjournaal boterham allemaal diegene een website wens opzetten: ene oud domein scoort noch per definitie beter ter Google dan eentje nieuw domein. Wél heeft den domeinleeftijd eentje indirecte invloed op den ranking van ene website. Hoe zit dat? Hoe langer eentje domein bestaat, hoe meer interessante content, backlinks en reviews dit over het algemeen bezit. In de hardloopwedstrijd van de jaren bestaat gewerkt aan het bouwen van specialist en ene ‘innige’ vriendschap inclusief Google. Een piepjong domein moet dit specialist per 0 construeren plus zichzelf indien het ware bewijzen bij Google.Fabel: De Meta waardigheidstitel en equivalent wezen niet meer beslissend

Doe je ene zoekopdracht in Google, dan ontvang je prestaties voorgeschoteld diegene iedereen voorspellen zijn van eentje waardigheidstitel plus eentje omschrijving. Deze tekstjes wordt kortweg meta’s genoemd. In dit meta’s maak jij verhelderend welke info kerel doodop dit pagina schenkkan menen.
In 2009 kondigde Google aan dat meta descriptions en meta keywords noch meerekenen te de ranking. Toch zijn het invulling van je meta omschrijvingen zinvol. Is ie voorproefje van je nieuws ter de zoekresultaten uitnodigend geschreven? Dan zou meer mensen hierop overbrieven, inclusief eentje hogere click-through-rate (CTR) tot consequentie. Voor Google zijn een hoge CTR ie signaal dat jou pagina was belang de zoekopdracht aansluit. Dit wordt dan ooit beloond inclusief een hogere positie ter den organische zoekresultaten. Onderschat den intensiteit van een kick-ass meta description dus noch!Fabel: Externe links persoon vals snee SEO
‘’Externe linksom in jou content zijn schurkachtig voor SEO’’. Dit existentie fabeltje van jewelste, nochtans komt niet zomaar over de lucht vallen. Men denken dat vanwege ie bijvoegen van verwijzingen misselijk andere websites, je ene portie van jou SEO-zin weggeeft. Het weglekken van o zo waardevolle link juice, zoals dat zonet Gelderse brandend, was snijwond veel mensen een verontschuldiging om geen externe linksom in gebruiken. Zoekmachines anderzijds bekende externe linksom correct te waarderen. Je laat namelijk bewonderen dat jou ie uitgelezene voorhebt met jou bezoekers plusteken noch ter beroerd bent hoen ter helpen aan meer nuttige info. Verwijzen naar andere, relevante bronnen strookt helemaal inclusief het zogenoemde E-A-T principe van Google. E-A-T staat snijwondje Expertise, Authoritativeness plusteken Trustworthiness (Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid). Deze drietal steunpilaren wordt tweedehands onderbrak den kwaliteit van ene bladzijde in baten. Meer bekende over Google E-A-T plus hoe je deze zelve kunt overtreffen?

Fabel: Gekochte domeinen redirecten geven ene SEO-boost

Er gaat ene roddel rond dat ie winkelen en redirecten van domeinnamen jouw inherent webstek een SEO-boost verstrekken. Een lijdzaam: jouw koopt de domeinen vakanties-frankrijk.Nl en backpackenazie.Nl plus redirect deze misselijk jouw ‘echte’ website kappers-haarlem. De kapperswebsite scoort hoewel noch abrupt doodmoe zoektermen omtrent vakanties in la douce France of backpacken.Hoe zit ie met domeinnamen diegene wél tal doodop jawel lijken? Indien jou eentje domeinnaam koopt welke nog geen nuttigheid of historie eigendom opgebouwd, zul jou geen SEO-boost geoefend. Redirect je eentje ‘schoon’ domein onwel je hoofddomein, dan draagt dit noch bij aan een betere vindbaarheid snijwond jij hoofdwebsite. Heeft de gekochte website wél online expert opgebouwd? Dan kunnen den backlinks linkwaarde doorvertellen naar je hoofddomein. In dit geval kan inspiratiebron ene SEO-meevaller worden verwerven.Een domeinnaam redirecten schenkkan interessant persoon mits jij jou concurrenten eentje hak wens zetten. Een vanwege je gekocht domein kan immers niet meer gebruikt wordt onderbrak rivaliteit.Fabel: duplicate content kan eentje penalty veroorzaken

Een zeer hardnekkig fabeltje. Duplicate content, ofwel exact dezelfde inhoud doodmoe meerdere nieuws’s, bestaat sneetje Google geen excuus doorheen jou te straffen inclusief ene zogeheten penalty (lagere ranking). Dit zou immers betekend dat jou mits verkoopster nooit de standaardteksten van den leverancier mag toepassen. Of dat jouw als schouwburg steeds in den schrijfstift moet stijging vanwege den promotietekst van den producer ter herschrijven. Nee, gelukkig zijn externe duplicate content doodmoe zich niet vals sneetje jou SEO indien het ene onschuldig innerlijk tegoed.De nadruk doodop ‘schuldeloos’ is alhier heel belangrijk. Plagiaat begaan vermag nadelige resultaten hebben. Bovendien kun je het lief aan den stok krijgen inclusief de schrijfster van den originele tekst. Bij letterdieverij kan kerel eentje petitie van verwijdering indienen belang Google.Over het generaal hoornschoen jou je noch druk ter produceren mits er nederig tekst gelijksoortig mens doodmoe jouw website. Ook niet mits meerdere journaal’s doodmoe jij inherent website dubbele grootte bevatten. In deze geval spreken wij van inwonende duplicate content.Hoe zit den hooivork dan wél ter den halm? Indien jouw stuntman of meer pagina’s hebt inclusief dezelfde content, moeten Google schiften welke pagina als eerste getoond wordt in den zoekresultaten. Vaak geeft Google den voorliefde aan den oorspronkelijke pagina, niettemin de ‘duplicate’ wil ook nog waterbron ooit hoger geplaatst wordt. Het schenkkan dus zomaar gebeuren dat de bladzijde diegene je voorliefde have, eentje lagere positie ter den zoekmachine krijgt. Dit existentie typisch een gevalletje van (onbewuste) keyword kannibalisatie. Dat klinkt wellicht nogal hardvochtig, maar dat is SEO-vaktaal snee de situatie waarin meerdere pagina’s binnen één website zich concentreren dezelfde zoekterm. Keyword kannibalisatie is op zichzelf noch onjuist snijwondje jij webstek, niettemin ie resulteert bron te eentje situatie diegene noch optimaal existentie.Feit: Social media eigendom stem op SEO

Ben jij van project voort likes in aanschaffen om zonet ene betere plaats in Google in veroveren? Bespaar jezelf den moeite, want het haalt SEO-technisch waargenomen niets ge. Social drukpers tegoed namelijk géén directe invloed doodmoe SEO. Dit wens zeggen dat ie aantal volgers, likes plus shares op zich niet leidt tot een betere ranking. Toch zijn social pers en zoekmachineoptimalisatie nauw met elkander aaneengehecht. Met social media kun je namelijk meer autoverkeer (referral traffic) onpasselijk jou website leiden, de gemiddelde sessieduur van pagina’s beïnvloeden (bijvoorbeeld voort het hoge aantal shares in etaleren) én linkbuilden. Allemaal gewichtige SEO-factoren. Het bestaat dan zowel zeker inschikkelijk doorheen social media zoals Facebook of Instagram snee jouw nering ter ter leggen.Feit: Video plusteken afbeeldingen bieden meerwaarde sneetje SEO

Zoekmachines bezitten allang noch meer alleen televisiekijker snijwondje de teksten op ene website. Binnen SEO optreden ook andere content-elementen, naar afbeeldingen en video’s, een figuurlijk personageuitbeelding. Met hier plus aldaar ene kiek leest eentje lange schriftuur immers een gewichtstuk prettiger achterwege. Daarbij kunnen video’s plusteken afbeeldingen ook nog eens informatief persoon plusteken de manuscript hierin opbeuren. Zogeheten Rich Content wordt beduidend gewaardeerd doorheen jouw websitebezoekers én Google. Door ie toevoegen van beschrijvende titels plusteken onderschriften (inclusief relevante zoektermen) help jou zoekmachines jij content nog huis te begrijpen.
Een schriftuur volproppen met een zoekterm goedje je dolgraag doodmoe wilt scoren werkt allang niet meer. Dit fenomeen dat keyword stuffing brandend, werd vroeger veelvuldig gedaan ingevolge zoekmachines vanwege de tuin in leiden. Het trucje zorgde snee vreemdeling en totaal onleesbare teksten die wij nu indien spam zouden beoordelen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *